Haber

Yeni Zelanda kamu radyosu Rusya-Ukrayna haberleri için özür diledi

Yeni Zelanda’nın kamu radyosu (RNZ), Rusya-Ukrayna Savaşı’na ilişkin yaptığı haberde “Rus yanlısı propaganda” yaptığı iddiaları üzerine özür diledi.

RNZ İcra Kurulu Başkanı (CEO) Paul Thompson, katıldığı televizyon programında “Kremlin yanlısı saçmalıklara” yer verilmesinin affedilemez ve büyük bir hayal kırıklığı olduğunu söyleyerek Ukrayna halkına ve okuyucularına duyduğu üzüntüyü dile getirdi.

Bir yılı aşkın bir süre önce Reuters’e dayandırılan haberin, radyoda çalışan bir personel tarafından “Rus propagandası” içerecek şekilde değiştirildiği belirlendi.

Ülkenin en çok okunan internet sitesinde “Rusya referandumdan sonra Kırım’ı ilhak etti” ve “Neo-Naziler Rusya’nın sınırlarına tehdit oluşturdu” gibi “Kremlin yanlısı” sözler yer alıyor ve Kırım’daki referandumun gerçek olmadığı izlenimi veriyor. uluslararası toplum tarafından tanınmayan meşrudur. Yerleştirme tepki topladı.

Thompson, hatalı 16 makalenin web sitesinde düzeltmeler ve editör notu ile yeniden yayınlandığını belirtti.

“Olayın şok edici” olduğunu vurgulayan Thompson, haberin nasıl değiştirildiğini anlamak için kurumda soruşturmanın sürdüğünü söyledi.

Thompson, 9 Haziran’dan bu yana 250 haberin adli olarak incelendiğini ve binlercesinin daha inceleneceğini kaydetti.

Söz konusu çalışan soruşturma bitene kadar izinliydi.

Eski Yeni Zelanda Başbakanı Helen Clark, Twitter’da kamu yayıncısından daha fazla sorumluluk beklediğini söyledi.

??????Clark, radyo çalışanının haber içeriğini amir fark etmeden değiştirebilme yeteneğini “editoryal kontrol eksikliği” sözleriyle eleştirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Asansörlü Nakliyat
Başa dön tuşu